Lepší život podle Feng-šuej aneb proč je dobré mít v ložnici vždy před usínáním citron

Citron může být velmi dobrým pomocníkem při péči o celkovou psychiku člověka – může totiž pomoci s kvalitou spánku.

i Zdroj fotografie: Forst and Kim Starr / Creative Commons / CC BY-SA
                   

Citron je oblíbenou přísadou v kuchyni po celém světě, ale mnoho lidí si neuvědomuje, že má také mnoho zdravotních pozitiv. Jednou z nejvýznamnějších výhod citronu je jeho schopnost podporovat zdravý spánek. Jak vlastně pomáhá a proč by neměl v ložnici chybět?

Jak citron pomáhá s lepším spánkem

Citron má mnoho zdravotních výhod, ale co ho dělá užitečným pro zlepšení spánku? Důvodů je hned několik. Základem je jeho vůně. Citronová vůně má uklidňující účinky a může pomoci snížit stres a úzkost, které mohou mít negativní vliv na kvalitu spánku. Můžete také použít esenciální olej z citronu, nebo prostě nakrájet citron a nechat ho v místnosti, kde spíte. Toto může pomoci uklidnit nervový systém a podpořit zdravý spánek.

Pomáhá i konzumace citronu

Citron je bohatý na flavonoidy, které mohou pomoci bojovat proti nespavosti a podporovat zdravý spánek. Pomáhá také uklidnit nervový systém – obsahuje totiž hořčík, který je klíčovým minerálem pro uklidnění nervového systému. A když je nervový systém zklidněný, může to vést ke zlepšení spánku. A pokud si doma vypěstujete přímo citronovník, dočkáte se ještě lepších výsledků.

Proč mít v ložnici rozkrojený citron iZdroj fotografie: Annatsach / Creative Commons / Attribution-Share Alike 4.0

Citronový med a jak na něj

Citronový med může být velmi užitečný pro zlepšení spánku. Můžete si ho připravit jednoduše smícháním medu a čerstvého citronového džusu. Tento nápoj můžete vypít před spaním, aby vám pomohl se uklidnit a lépe spát. Dobrým nápadem je i použití citronového oleje do koupele. Pokud si rádi užíváte relaxační koupele, můžete do přidat několik kapek citronové šťávy. Při použití jiných přísad však buďte opatrní – neměly by její vůni přebít.

Uvařte si čaj z léčivých bylin

Dalším skvělým tipem mohou být i nejrůznější bylinky, které mohou pomoci při zklidnění nervového systému. Mezi ty nejosvědčenější patří:

  • Levandule úzkolistá (Lavandula angustifolia),
  • máta peprná (Mentha × piperita),
  • heřmánek lékařský (Matricaria chamomilla),
  • kozlík lékařský (Valeriana officinalis),
  • ašvaganda (Ashwagandha),
  • withanie snodárná (Withania somnifera),
  • řebříček obecný (Achillea millefolium)
  • či mučenka (Passionflower).

Vyzkoušejte relaxační cvičení

Aplikovat lze i různá relaxační cvičení, jako je jóga nebo meditace, mohou pomoci uvolnit tělo a mysl a připravit vás na klidný spánek. Zvažte pravidelné praktikování těchto cvičení před spaním – uvidíte, že se vaše problémy s usínáním brzy ztratí v nedohlednu. A vsadit můžete i na osvědčené techniky feng-shui.

Proč mít v ložnici rozkrojený citron iZdroj fotografie: Pixabay

Melatonin jako pomoc z lékárny

Pokud nic nezabírá, můžete vsadit na melatonin. Jde o přírodní hormon, který reguluje spánek. Můžete ho zakoupit jako doplněk stravy v mnoha lékárnách. Nicméně, je vždy vhodné se poradit se svým lékařem, než se rozhodnete ho užít. Jinak byste si mohli spíše nechtěně ublížit, což byste zcela jistě nechtěli.

Jaké jsou vaše tipy pro rychlejší usínání a lepší spánek?

Zdroj: Gardener
Diskuze Vstoupit do diskuze
123 lidí právě čte
Autor článku

Marcela Libušná

Zobrazit další články